Skip to content

Architektura i nowoczesne budownictwo – Wpis do konkursu architektonicznego na projekt architektoniczny CCP dla Centrum Artystycznego i teatru Performing Arts / Buensalido Architects

2 miesiące ago

754 words

Centrum Kultury Filipin.
masterplan stwierdza, że: Kompleks KPCh będzie ośrodkiem sztuki i kultury w Azji.
Przede wszystkim będzie centralnym punktem artystycznej ekspresji filipińskiej duszy i ducha, stworzonej dla filipińskiego artysty i wszystkich sektorów filipińskiego społeczeństwa.
Kompleks CCP stanowi główny punkt kulturowy, ekologiczny i turystyczny Filipin.
Będzie to dom dla filipińskiego artysty i miejska oaza dla Filipińczyków.
W związku z tą wizją, Centrum Kultury na Filipinach, ostatnio odbyło się konkurs na projekt dwóch nowych kultowych budynków w jego kompleksie – New Performing Arts Theatre i artystów.
Centrum, znajdujące się w obrębie Klastra Sanktuarium Sztuki w posiadłości o powierzchni 62 hektarów.
Firma Buensalido Architects niedawno udostępniła nam swoje zgłoszenie do udziału w konkursie.
Koncepcja projektu:.
TAPESTRY FILIPINO CULTURE.
Tkanie jako podstawowa koncepcja Filipiny znane są z hybrydy tożsamości kulturowej.
Potomkowie pochodzili z różnych krajów, tworząc ostatecznie skomplikowane warstwy o różnych cechach, które teraz definiują Filipińczyków.
Ich odrębność polega zatem na tej hybrydyczności.
są unikatowym gobelkiem splecionych kultur.
rendering Tkanie jest przejawem zbliżania się do wiązania, przeplatania i wzmacniania materiałów.
Przy pomocy wielu splecionych nitek, pojedynczy nić może stanowić część niezwykle silnej tkaniny, o czym świadczy wiele artefaktów kultury wernakularnej: nici wątku Buri mogą tworzyć banig; w przeciwnym razie delikatne włókno Jusi może tworzyć skomplikowany Barong Tagalog; a zjednoczony lud może obalić niesprawiedliwych przywódców.
Ta symbolika przychodzenia i stania jako jedna.
łącząc różne części, tworząc spójną i mocną całość.
jest stosowany na różnych poziomach projektów budowlanych Buensalido Architekci, aby służyć jako stałe przypomnienie ich wspólnej siły jako kraju.
Tkanie wątków architektonicznych rendering Dwie struktury tworzą gobelin z wątków architektonicznych.
pochodzący z różnych lokalizacji wytyczonych w Kompleksie Kulturowym, a następnie połączony z wyobrażonymi splajnami, które otaczają dane witryny.
Wszystkie.
Nici ., po przeplataniu, kończą się w górę w kierunku morza w miejscu New Performing Arts Theatre, co oznacza ważną rolę projektu wzbudzenia poczucia aspiracji kulturowej w sercach Filipińczyków.
W przeciwieństwie do ostrej sztywności przypominającej pudło górnej części starego teatru, nici w końcu stają się tomami dwóch nowych struktur, które odbijają się od krzywych istniejących krzywych linii Teatru Performing Arts, aby wizualnie wtopić się w istniejąca architektura kompleksu.
Tkactwo handlu i kultury Filipińczycy przyzwyczaili się do komfortu centrum handlowego, rezygnując z miejskich przestrzeni Manili.
Budynki są więc planowane jako przestrzenie miejskie, a także struktury, w których Filipińczycy mogą się zjednoczyć, świętować i ponownie połączyć.
Wzniesione mosty i rampy wystrzeliwują z obu budynków, rozszerzając się i kurcząc, aby pomieścić publiczne place i jadalnie na świeżym powietrzu.
Te.
Wątki.
będą infiltrować nawet przestrzenie kulturowe w teatrze, przekształcając się w przestrzenie komercyjne na różnych poziomach, które przyciągają ludzi do obu struktur.
Stały przepływ ludzi sprawia, że struktury wydają się żywe i żywe, a także zapewnia struktury.
stabilność finansowa poprzez dotację na utrzymanie budynku.
Tworzony jest nowy język projektowania urbanistycznego, który angażuje wszystkich, aby ponownie połączyć się z miejskimi przestrzeniami dzięki idealnej równowadze między handlem i kulturą.
Ta fizyczna i metafizyczna sieć wprowadza wzajemne relacje, które pozwalają ludziom ze wszystkich ścieżek współistnieć i doświadczać kultury, i odwrotnie, aby kultura mogła dotrzeć do jej ludzi.
rendering Tkactwo Otwarte przestrzenie w architekturze (ruch pieszy) W przeciwieństwie do projektu starego budynku sztuki widowiskowo-sportowej zdominowanego przez rampę samochodową dla kierowcy szofera, silne poczucie władzy pieszych jest zintegrowane z nowym projektem, aby symbolizować ideę że kultura jest dostępna dla wszystkich.
Zapewniając, że trasy dla pieszych nie przecinają się z drogami kołowymi, proponowane konstrukcje zawisną nad płaszczyzną podłoża, połączoną siecią stopni, pochylni i mostów, które również tworzą ogólną architekturę.
W ten sposób cała płaszczyzna uziemienia staje się ekspansywnymi miejscami parkingowymi dla pieszych.
Kolce stają się interaktywnymi przestrzeniami do zajęć na świeżym powietrzu, takich jak posiłki na świeżym powietrzu, interaktywne instalacje artystyczne i spektakle.
Oba budynki znajdują się na podwyższonych parkach, których kroki sięgają otwartych przestrzeni, które je otaczają.
Zapewnia to przyjazną i dostępną atmosferę – prawdziwą demokratyzację dostępu do kultury.
rendering Woven Massing I.
FORMA Spójne z opływowym archit
[więcej w: wiercenie w żelbecie, dzianina dresówka, wieszaki na medale ]

Powiązane tematy z artykułem: dzianina dresówka wiercenie w żelbecie wieszaki na medale